pada kesempatan kali ini saya tertarik untuk membahas tentang lalat hijau.

kenapa?

karna kemarin waktu saya dan pacar saya lagi jalan2 dan mampir untuk makan disebuah lestoran yang boleh dibilang elit *oeh😀

kami menemukan lalat hijau. WHAT?? lalat hijau di lestoran elit alamak hahahaha😀

nah untuk itu saya akan membahas tentang lalat hijau

yuk langsung aja🙂

cekidot~

lalat

 

Lalat hijau (bahasa Inggeris: blow fly atau blowfly) merupakan sejenis serangga yang boleh terbang. Lalat hijau bersaiz lebih besar berbanding lalat rumah dan mempunyai badan yang warna hijau berkilat.

Lalat makan dengan memuntahkan air liurnya keluar dan menyerap kembali makanan yang separuh hadam masuk kedalam perutnya melalui belalainya.

Lalat merupakan sejenis serangga yang mampu menyebarkan penyakit, disebabkan cara permakanannya dan sifatnya yang sering terbang ketempat yang kotor seperti dalam tandas, tempat sampah dan sebagainya.

berikut adalah contoh gambar lalat hijau yang saya temukan😀

1 lalat 1

The InfoVisual.info site uses images to explain objects.

lalat_hijau_by_immanuelshn-d41k9rayhgt

gtgrg

semoga bermanfaat🙂